Trwają przygotowania do 11. edycji budżetu obywatelskiego w stolicy, gdzie Ratusz przewiduje przeznaczyć ponad 100 milionów złotych na zrealizowanie koncepcji zgłoszonych przez mieszkańców. Propozycje projektów można składać aż do 25 stycznia.
Zgodnie ze słowami Karoliny Zdrodowskiej, dyrektorki koordynatorki ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego, pełnomocniczki prezydenta m.st. Warszawy ds. równego traktowania, nowy rok przynosi ze sobą nowe potrzeby dla mieszkańców Warszawy. Zdaniem Zdrodowskiej, to właśnie warszawiacy najlepiej wiedzą, co może pozytywnie wpłynąć na ich otoczenie, jak zachęcić innych do aktywności, czy w jaki sposób wspierać lokalne społeczności. Wieloletnie doświadczenia z budżetem obywatelskim dowiodły, że mieszkańcy Warszawy są niezwykle kreatywni i aktywni w kwestii rozwoju miasta.
Żeby zgłosić swój projekt, każdy mieszkaniec Warszawy może to zrobić za pośrednictwem strony internetowej 11. edycji budżetu obywatelskiego m.st. Warszawy lub dostarczyć formularz do swojego urzędu dzielnicy. Papierowe formularze można składać osobiście czy wysyłać listownie pod adnotacją „Budżet obywatelski”, tak aby dotarły najpóźniej do 25 stycznia 2024 roku. Projekty skierowane do konkretnej dzielnicy powinny trafić na adres odpowiedniego urzędu, natomiast te ogólnomiejskie należy przesyłać do Kancelarii Urzędu m.st Warszawy, pod adres al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa. Wzory formularzy zgłoszeniowych są dostępne w urzędach dzielnic oraz na stronie budżetu obywatelskiego.
Orientacyjny cennik realizacji pomysłów „Ile kosztuje miasto?” ma na celu pomoc w oszacowaniu wstępnych kosztów propozycji. Biorąc pod uwagę poprzednie edycje, przygotowano estymacje cen dla najpopularniejszych projektów. Pracownicy urzędu weryfikują i korygują sugerowaną przez autora kwotę tak, aby odpowiadała cenom rynkowym. Dla projektów ogólnomiejskich i dzielnicowych stosowane są limity kwotowe.
Merytoryczne wsparcie udzielane przez pracowników Urzędu m.st. Warszawy jest do pełnej dyspozycji pomysłodawców. Spotkanie w MALu przy ul. Kasprowicza 14, zaplanowane na 11 stycznia o godzinie 17:30, stanowi doskonałą okazję do zapoznania się z zasadami budżetu obywatelskiego i uzyskania pomocy w sprawach formalnych. W godzinach pracy urzędu wsparcia udzielają też pracownicy merytoryczni w dzielnicach, biurach i jednostkach. Dane kontaktowe są dostępne w zakładce „Zapytaj urzędnika – 11. edycja BO”.