Na froncie budowy metra w stacji Karolina, intensywne prace już przyniosły efekty. Tarcza TBM o imieniu Anna zdołała już wydrążyć oraz wyłożyć betonowymi pierścieniami prawie kilometr tunelu, prowadząc prace w kierunku stacji Chrzanów. Wkrótce dołączy do niej jej odpowiednik – tarcza Krystyna, która także rozpocznie swoją pracę.
Warto wspomnieć, że proces drążenia tunelu przez maszyny TBM odznacza się imponującą szybkością. Możliwe jest bowiem postępowanie na odcinku 15-20 metrów dziennie. Praca odbywa się bezustannie, 24 godziny na dobę, co jednak nie zwalnia z konieczności nadzorowania jej przez odpowiedni personel. Maszyna jest w pełni zautomatyzowana, ale wymaga ciągłego monitoringu.
Przewiduje się, że pasażerowie będą mogli skorzystać ze stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin już w 2026 roku. W tym samym czasie realizowany jest projekt STP Karolin, który ma stanowić zaplecze techniczne dla całej linii metra.