Anna, tarcza tunelowa TBM, już zaczęła pracę nad drążeniem tuneli na końcowym odcinku linii metra M2. Gdy ta potężna maszyna dotrze do stacji Chrzanów, rozpoczną się również działania drugiej tarczy, zwanej Krystyną. Każda z nich będzie miała za zadanie pokonać trasę dłuższą niż 3 kilometry – ciągnącą się od stacji Karolin aż po lokalizację za stacją Lazurowa.
To właśnie tam konstrukcja będzie się łączyć z linią numer M2 przy stacji Bemowo. W sumie obie tarcze będą odpowiedzialne za wydrążenie 5688 metrów tunelu oraz ułożenie 3792 pierścieni, które będą stanowić jego obudowę.
Pierwsza grupa pasażerów będzie miała możliwość dojechać do stacji Lazurowa, Chrzanów oraz Karolin nie później niż w roku 2026. W tym samym czasie następuje również rozwój infrastruktury technicznej dla całej linii, a konkretniej mówiąc – Stacji Techniczno-Postojowej Karolin.