Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje rozpocząć prace zmierzające do przebudowy fragmentu DK7 pod Warszawą, przystosowując ją do standardów drogi ekspresowej S7. Właśnie ogłoszono konkurs mający na celu wybranie wykonawcy przygotowania projektu. Celem tej inwestycji jest modernizacja odcinka drogi o długości około 13 km, który rozciąga się między miejscowością Kiełpin a Trasą Armii Krajowej (S8) znajdującą się w Warszawie. W ramach projektu przewidziane są między innymi budowy tuneli na Bielanach oraz Bemowie.

To ostatni fragment tej trasy, który według GDDKiA jest najbardziej skomplikowany ze względu na intensywność ruchu drogowego, uwzględniając obecny rozmieszczenie dzielnic stolicy.

W odpowiedzi na duży natężenie ruchu w stolicy, zaplanowano, że nowy odcinek będzie miał dwie jezdnie, po trzy pasy w każdym kierunku.

Działania projektowe muszą obejmować:

  • Dwa tunele – jeden na Bielanach (o długości około 1000 m) i drugi na Bemowie (o długości około 1100 m)
  • Cztery węzły drogowe: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka, Warszawa Północ (łączący się z Trasą Armii Krajowej S8)
  • Wiadukty, kładki pieszo-rowerowe, przejścia podziemne oraz instalacje zabezpieczające środowisko i poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Firmy zainteresowane realizacją tego projektu mają czas na zgłoszenie swoich ofert do 20 listopada.