Prace konstrukcyjne na bemowskim odcinku drugiej linii metra w Warszawie postępują gładko, a stabilna pogoda przyczynia się do sprawnego prowadzenia prac. Na wszystkich trzech stacjach linii M2, które są obecnie w trakcie budowy, zakończono już prace przy ścianach szczelinowych. Stacja C1 Karolin, gdzie prace są najbardziej zaawansowane, jest bliska zakończenia budowy stropu pośredniego na poziomie -1.

Stacje metra w Warszawie są budowane przy użyciu technologii podstropowej. Oznacza to, że pierwszymi elementami, które są tworzone, są ściany i stropy, a następnie ziemia jest wydobywana z wnętrza przyszłej stacji. Tak jest obecnie na stacji Karolin, gdzie trwa proces wylewania stropu pośredniego. Kiedy beton stwardnieje, wykonawca rozpocznie wydobycie ziemi spod niego i kontynuować będzie budowę ostatniego poziomu stacji. To właśnie stąd maszyny TBM, gigantyczne wiertła służące do drążenia tuneli, mają ruszyć w połowie bieżącego roku.

Kolejnym krokiem w przygotowaniu do uruchomienia maszyn wiertniczych TBM jest zagęszczanie gruntu, co rozpoczęło się 12 lutego na stacji Chrzanów. Operacja ta jest konieczna dla precyzyjnego przebicia maszyny wiertniczej przez określony fragment stacji i wymaga odpowiednich warunków geologicznych. Każda stacja, przez którą będzie przebijany TBM, musi być poddana procesowi zagęszczania gruntu.

Największe wyzwania budowlane występują na stacji techniczno-postojowej Karolin, gdzie po intensywnych opadach deszczu ziemia jest bardzo wilgotna i powoli wysycha. Pomimo tego prace nie ulegają zatrzymania i w kilku najbardziej zaawansowanych budynkach trwają prace montażowe okien. W najbliższych tygodniach planowane są tam także prace instalacyjne oraz wykończeniowe.

Ostatni odcinek linii M2, obejmujący prawie 4 kilometry podwójnego tunelu i trzy stacje pasażerskie: Lazurowa, Chrzanów i Karolin, ma zostać ukończony do 2025 roku. Znajdzie się tam także Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, która stanowi zaplecze techniczne dla całej linii M2. Ten element jest kluczowy dla dalszego rozbudowy systemu metra w Warszawie.

Zgodnie z aneksem do umowy podpisanym we wrześniu 2023 roku, prace na bemowskim odcinku drugiej linii metra powinny zakończyć się w październiku 2025 roku.