Wiosenne warunki atmosferyczne sprzyjają intensyfikacji prac przy bemowskim segmencie drugiej linii metra. Na budowanej stacji techniczno-postojowej „Karolin” nieustannie przybywa nowych torów, a prace wykończeniowe w kolejnych obiektach również są na dobrej drodze. Tarcze TBM, które dokonały przebicia do stacji „Lazurowa”, utrzymują imponujące tempo prac.
Z każdym dniem, stacja Techniczno-Postojowa, która jest budowana na zachodnim krańcu drugiej linii metra, coraz bardziej przypomina swoje wizualizacje. Wszystkie budynki są już postawione, w tym ten z pomieszczeniami biurowymi, który zostanie zaadoptowany przez pracowników Metra Warszawskiego z różnych działów. Zarysy przyszłych pomieszczeń są już widoczne – układana jest posadzka, a ściany są malowane.
Budynki i hale, które będą służyć do serwisowania pociągów, uzyskały swój ostateczny kształt. Tory i kanały dla pociągów są już przygotowane, a pracownicy będą mogli z nich korzystać do przeprowadzania przeglądów składów. Trwają prace nad stanowiskami, na których pociągi będą myte i odkurzane.
Na zewnątrz jest coraz więcej torów, po których pociągi będą wjeżdżać i wyjeżdżać z nowej stacji techniczno-postojowej. Wyraźnie widoczna jest konstrukcja tunelu, który prowadzi bezpośrednio pod ziemię do linii M2. Nad wszystkimi budynkami góruje budynek nastawni, skąd dyspozytorzy będą sterować ruchem pociągów i pojazdów pomocniczych na terenie STP.
Prace są również regularnie prowadzone na przyszłych stacjach pasażerskich. Na stacji „Chrzanów” murowane są pomieszczenia użytkowe w częściach technicznych. Możemy tam także zaobserwować schody, którymi pasażerowie będą przechodzić na antresolę przystanku, czyli poziom -1.
W ostatnich tygodniach informowano o chwilowych utrudnieniach w ruchu na ul. Lazurowej, wynikających z przejścia tarcz TBM pod jezdnią. Najpierw do stacji „Lazurowa” przebijała się tarcza Anna, a niedługo po niej tarcza Krystyna – która dotarła do stacji Lazurowa w Dzień Kobiet. Teraz obie maszyny mają przed sobą jeszcze około półkilometrowy odcinek do obecnej końcowej stacji linii M2 – „Bemowo”. Po zakończeniu ich pracy powstanie połączenie między działającym odcinkiem M2, a tym który jest w budowie.
Na Bemowie tworzony jest ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Trzy stacje zostaną oddane do użytku: C3 „Lazurowa”, C2 „Chrzanów” i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi. Za stacją C1 powstaną podziemne tory dojazdowe do budowanej STP. Utworzona infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę taboru przeznaczonego do przewozu pasażerów na drugiej linii metra. Projekt zakłada również budowę dwóch wentylatorni.
Trzeci etap budowy odcinka zachodniego jest elementem projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027. Projekt o wartości 3 000 830 693,00 PLN otrzymał dofinansowanie unijne w wysokości 1 125 000 000,00 PLN.