Na odcinku zachodnim linii M2 w Bemowie, prace postępują z dużą intensywnością. Pozostało jedynie niecałe 500 metrów tunelu do wydrążenia pomiędzy powstającą stacją Lazurowa a już funkcjonującą stacją Bemowo. Maszyny TBM Anna i Krystyna są blisko ukończenia swojej pracy, co było tematem konferencji prasowej, w której uczestniczył prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

Tarcza TBM Anna przystąpiła do drążenia ostatniego odcinka tunelu, który rozciąga się między budowaną stacją Lazurowa a działającą stacją Bemowo. Od 17 marca ruszyła z korpusem stacji Lazurowa i po pokonaniu pierwszych metrów tunelu planuje kontynuować prace pod pętlą tramwajową Osiedle Górczewska. Jej podróż zakończy się na stacji Bemowo w kwietniu – prawdopodobnie przed świętami wielkanocnymi. Po tym momencie tarcza Krystyna rozpocznie swoją trasę.

Podczas konferencji Rafał Trzaskowski mówił: „Jesteśmy na terenie przyszłej stacji Lazurowa i w kwestii budowy tunelu metra jesteśmy na ostatniej prostej. Zostało do wydrążenia jedynie pół kilometra. Mam nadzieję, że jak obiecaliśmy, już w 2026 roku, mieszkańcy Bemowa, Chrzanowa, Karolina i okolic ulicy Lazurowej będą mogli korzystać z trzech nowych stacji metra. Dzięki temu do centrum Warszawy dotrą w niecałe 20 minut”.

Zgodnie z zapowiedziami, jeśli żadne niewidoczne przeszkody nie spowolnią prac tarcz TBM Anna i TBM Krystyna, oba tunele powinny być gotowe w maju. Wówczas połączą one działającą sekcję M2, a misja obu tarcz zostanie zakończona.

Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk podkreślił, że już teraz z drugiej linii metra korzysta setki tysięcy pasażerów. W dniu 18 marca ich liczba wyniosła dokładnie 280 tysięcy. Po zbudowaniu trzech nowych stacji na M2 liczba ta z pewnością wzrośnie, co będzie korzyścią dla mieszkańców Bemowa.