Począwszy od dzisiejszego dnia, kierowcy mają możliwość korzystania z dwóch nowo wybudowanych jezdni na ulicy Lazurowej w stolicy Polski, Warszawie. Nowe jezdnie znajdują się pomiędzy ulicą Górczewską i trasą S8. Również powstały nowe chodniki, ścieżka rowerowa oraz przystanki komunikacji miejskiej. Projekt rozbudowy tej kluczowej dla mieszkańców Bemowa arterii trwał mniej niż dwanaście miesięcy.

Od godziny 12:00 zostanie udostępniony do użytku całkowicie zmodernizowany fragment ulicy Lazurowej, który ciągnie się między ulicą Górczewską a trasą S8. Kierowcy mają teraz do dyspozycji dwie świeżo wybudowane jezdnie. Ruch na drodze wraca do normalności, z możliwością poruszania się w obu kierunkach, a także skrętu U na skrzyżowaniach z ulicą Górczewską i trasą S8. Do użytku publicznego oddane zostały także nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa – informuje Agata Choińska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

Zmiany nie ominęły także pieszych oraz użytkowników komunikacji miejskiej. Autobusy linii 149, 167, 220 oraz N45 wracają do swoich regularnych tras. W trosce o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, na skrzyżowaniu z ulicą Narwik zainstalowano sygnalizację świetlną. Na długości ulicy pojawiły się nowoczesne latarnie, a na przystankach komunikacji miejskiej czekają na pasażerów nowe wiaty – dodaje Choińska.

Budowa ulicy Lazurowej na Bemowie rozpoczęła się jesienią 2022 roku. Jako pierwsza gotowa była część zachodnia ul. Lazurowej, z której kierowcy korzystali od czerwca, jednak tylko w jednym kierunku – od trasy S8 do ul. Górczewskiej. Ulica Lazurowa od ulicy Górczewskiej do alei Obrońców Grodna (trasa S8) stanowi ostatni fragment drogi przechodzącej przez dzielnice Ursus, Włochy i Bemowo, łączący południową i zachodnią część obwodnicy Warszawy.

Cały proces budowy drogi przebiegał etapami. Najpierw, w 2013 roku, powstał odcinek od Al. Jerozolimskich do ul. Chrościckiego, następnie prace prowadzono na odcinku od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej, który zakończono w 2015 roku. Obecnie droga od Al. Jerozolimskich do ul. Połczyńskiej nosi nazwę al. 4 czerwca 1989 roku. W 2016 roku otwarto pierwszy przebudowany odcinek ulicy Lazurowej – od ul. Połczyńskiej do ul. Sterniczej, a dwa lata później gotowy był odcinek od ul. Sterniczej do ul. Górczewskiej.

Na rozbudowę drogi od Al. Jerozolimskich do ul. Górczewskiej wydano około 530 milionów złotych, z czego blisko 113 milionów złotych pochodziło z dotacji unijnej. Rozbudowa fragmentu od ulicy Górczewskiej do trasy S8 była także wspierana przez Unię Europejską. Kwota przeznaczona na realizację tego projektu w wieloletniej prognozie finansowej miasta Warszawy wynosi około 24 miliony złotych.