Poranek 14 sierpnia, środa, na Bemowie znakował się rozpoczęciem pracy nad drążeniem tuneli końcowego fragmentu linii M2. W pierwszej fazie wykonywanych zadań, tarcza tnąca TBM o nazwie Anna ma za zadanie pokonać dystans nieco przekraczający 1060 metrów. Dzięki temu możliwe będzie połączenie dwóch nowych stacji w trakcie budowy, a mianowicie Karolin i Chrzanów.
Początkowo, dwie tarcze tnące – Anna oraz Krystyna – zostaną skierowane do wykonania dwóch tunelów o długości przekraczającej jeden kilometr. Start tych działań nastąpi w miejscu zwanym szybem startowym, który umiejscowiony jest na stacji Karolin. To właśnie tarcza Anna rozpoczęła pracę jako pierwsza. Kiedy Anna dotrze do stacji C2 Chrzanów, ekipy techniczne odpowiedzialne za obsługę tych potężnych „wierteł” zostaną przeniesione do drugiej tarczy, która tym samym zacznie drążenie prawego tunelu.
W ramach pierwszego etapu obie tarcze TBM, o imponujących rozmiarach, będą odpowiedzialne za ułożenie łącznie 1422 pierścieni obudowy tunelu. Po zakończeniu prac nad pierwszymi tunelami, tarcze zostaną „przeniesione” poprzez korpus stacji. Następnie będą one musiały drążyć kolejne dwa tunele o długości przekraczającej 1200 metrów, które umożliwią połączenie stacji Chrzanów i Lazurowa. Ostatni fragment, który połączy budowę z już istniejącą linią, będzie najkrótszy. Jego długość to niecałe 600 metrów i kończy się na miejscu zwanym komorą torów odstawczych stacji Bemowo.
W sumie, obie tarcze zajmą się wydrążeniem aż 5688 metrów tunelu i uporządkują 3792 pierścienie jego obudowy. Zadania związane z konstrukcją tuneli mają zostać zakończone w przyszłym roku.