Dwa potężne urządzenia o nazwie TBM, zwane również tarczami, które mają za zadanie drążyć tunele dla nowego, bemowskiego odcinka linii metra M2 na stacji Karolin, rozpoczęły swój technologiczny rozruch. Oczekuje się, że prace nad konstrukcją tych tuneli zostaną zakończone w drugim kwartale 2025 roku.

Okazuje się, że tarcze TBM, nazwane Anna i Krystyna, które ważą 650 ton, dotarły na budowaną stację metra Karolin miesiąc temu. Właśnie teraz ruszył proces ich technologicznego rozruchu.

Prace te sygnalizują początek budowy trzech końcowych stacji na bemowskim odcinku linii metra M2. Te stacje, które noszą nazwy Lazurowa, Chrzanów i Karolin, mają być gotowe do użytku w 2026 roku. Po ich otwarciu, warszawska sieć metra będzie składała się z 46 km tras i 42 stacji.

Miasto realizuje duże inwestycje jak wybudowanie dodatkowych stacji i linii metra. Te projekty nie mogłyby zostać zrealizowane bez wsparcia funduszy unijnych. Projekt jest aktualnie oceniany przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Jeśli ocena zakończy się sukcesem, miasto Warszawa otrzyma dofinansowanie w wysokości 1 miliarda 125 milionów złotych na rozbudowę metra.

Plan zakłada, że trzy nowe stacje pasażerskie oraz jedna stacja techniczno-postojowa będą gotowe do użytku w 2026 roku. Dzięki stronie Metra Warszawskiego, postępy prac obu maszyn TBM będzie można śledzić co tydzień, dokładnie w każdą środę.