Od 26 października, użytkownicy drogi będą mieli pełny dostęp do zaprojektowanych dwóch jezdni na ul. Lazurowej – od ul. Górczewskiej do trasy S8. Również są tam nowo wybudowane chodniki, ścieżka rowerowa i przystanki komunikacji miejskiej. Owa ulica, istotna dla mieszkańców Bemowa, była w trakcie modernizacji przez okres niewiele krótszy niż rok.

Zakończenie prac na ul. Lazurowej jest już na horyzoncie. Wzdłuż odcinka około 500 metrów, pomiędzy trasą S8 a ul. Górczewską, zrealizowano dwa pasy ruchu, nowe chodniki oraz ścieżkę rowerową. Dla bezpieczeństwa pieszych i cyklistów na skrzyżowaniu z ulicą Narwik, umieszczona została sygnalizacja świetlna. Wzdłuż całego obszaru ustawione są nowoczesne latarnie, a dla osób korzystających z autobusów miejskich zbudowane zostały nowe przystanki.

Aktualnie trwają prace nad montażem elementów stałej organizacji ruchu oraz urządzeń zabezpieczających ruch drogowy. Dodatkowo, przewidziano posadzenie 6 tysięcy krzewów, 5 tysięcy bylin i traw ozdobnych. W listopadzie obszar będzie urozmaicony o dodatkowe 95 drzew – głównie jesionów wąskolistnych i klonów.

Projekt realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta we współpracy z firmą SKANSKA. Budowa rozpoczęła się jesienią 2022 roku. Pierwszym gotowym elementem była zachodnia część ul. Lazurowej, z której kierowcy korzystają od czerwca. Dotychczas jednak możliwy był jedynie ruch w jednym kierunku – od trasy S8 do ul. Górczewskiej. W czwartek, 26 października, o godzinie 12:00, nastąpi oficjalne otwarcie drugiej jezdni – wschodniej, a także nowych chodników i ścieżki rowerowej. Ulica znów stanie się dwukierunkowa, z dwoma pasami na każdej jezdni. Przed skrzyżowaniami z ul. Górczewską i trasą S8 zostanie również wprowadzona możliwość zawracania.

W tym samym dniu na swoje stałe trasy powrócą autobusy linii 149, 167, 220 i N45.

Ulica Lazurowa od ul. Górczewskiej do alei Obrońców Grodna (trasa S8) jest końcowym fragmentem drogi biegnącej przez dzielnice Ursus, Włochy i Bemowo, łączącej południową i zachodnią część obwodnicy Warszawy. Budowa odbywała się etapami. W 2013 r. ukończono pierwszy fragment od Al. Jerozolimskich do ul. ks. J. Chrościckiego, a w 2015 r. gotowy był odcinek od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej, który teraz nosi nazwę al. 4 czerwca 1989 r. Na przestrzeni lat 2016-2018 zakończono prace przy odcinku Lazurowej od ul. Połczyńskiej do ul. Górczewskiej.

Całość projektu, od Al. Jerozolimskich do ul. Górczewskiej, pochłonęła koszt około 530 milionów złotych, z czego około 113 milionów stanowiły fundusze z dotacji UE. Realizacja odcinka od ul. Górczewskiej do trasy S8 także korzysta ze wsparcia unijnego. Wieloletnia Prognoza Finansowa Warszawy przewiduje na ten cel około 24 miliony złotych.

Inwestycja ta jest jednym z dwóch projektów objętych planem „Poprawa dostępności infrastruktury sieci TEN-T w ramach węzłów drogowych dróg ekspresowych S8 i S2 w warszawskim węźle sieci bazowej TEN-T – budowa odcinków ul. Gandhi i Lazurowej”. Jest ona współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.