Widoczne są znaczące przemiany na terenie Stacji Techniczno-Postojowej Karolin, które coraz bardziej zaczynają sugerować jej przyszłe funkcje jako zaplecza dla linii M2. Równocześnie, prace budowlane nie ustają na stacjach dla pasażerów. Wkrótce, jeszcze przed okresem wakacyjnym, wykonawca budowy ma zamiar podjąć się zadania połączenia dwóch segmentów stacji Karolin.
Na planowanej do wykorzystania jako stacja metra lokalizacji Karolin, pracy są realizowane już na głębokości drugiego poziomu w dół, czyli na wysokości płyty dennej stacji. Bezpośrednio po tym etapie przewidziane jest łączenie dwóch części stacji. Aktualnie, ulica Połczyńska dzieli teren budowy na dwie części, ale zgodnie z planem, jeszcze przed wakacjami ruch zostanie przesunięty o kilkanaście metrów powyżej już gotowej części stacji. Kierowcy nie powinni odczuwać większych utrudnień – tak jak dotychczas, przewidziane są dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Prace konstrukcyjne są stopniowo przenoszone pod ziemię, co powinno być ulgą dla mieszkańców okolic budowy ostatniego odcinka linii M2. Na stacjach Lazurowa i Karolin już większość prac jest wykonywana pod ziemią, a na Chrzanowie ten proces ma nastąpić za kilka tygodni, po ukończeniu obecnie realizowanego etapu wylewania płyty stropowej.
Ostatni segment linii M2, który jest obecnie w trakcie budowy, składa się z trzech stacji i ma łączną długość prawie 4 km. Stacja C3 Lazurowa jest lokalizowana na południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania ulic Lazurowej i Górczewskiej. Planowana lokalizacja stacji C2 Chrzanów to przestrzeń pod ulicą Rayskiego, blisko skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin jest umiejscowiona pod ulicą Sochaczewską, na północ od skrzyżowania z Połczyńską. Niewiele dalej, tworzone jest centrum techniczne dla całej linii – STP Karolin. Na budynkach hal elektrowozowni i obiektach administracyjnych już teraz można zauważyć elewacje, a wewnątrz trwają prace nad stawianiem ścian działowych.